Zapoznaj się z naszą ofertą
-przygotowania aplikacji o dotacje inwestycyjne ze środków UE (RPO WiM, PO KL)................................ -przygotowania dokumentacji środowiskowej......... -tworzenia dokumentów strategicznych.................. -przygotowania dokumentacji kredytowej ............... -szkoleń.....................................................................


2011-04-12
1.1.4 Budowa i rozbudowa klastrów o znaczeniu lokalnym i regionalnym

Public Relation w Samorządzeie - elementy marketingu politycznego



Partnerzy...


Referencje...



29-01-2014

Bezpłatne szkolenia  dla kobiet.

Od 15 lutego 2014r ruszamy z drugą edycją projektu :

"Kobieca Akademia Zarządzania Turystyką"

 

Jeżeli Jesteście zainteresowani Państwo rozwojem własnej firmy.

Prowadzicie działalność  w obszarze turystyki (PKD związane z turystyką).

Chcecie poznać  jak pozyskać :

- nowych i utrzymać satysfakcję wśród stałych klientów

-jak wygląda rozwój kulinarny na świecie, w Europie

-jak można wdrożyć innowacje w przedsiębiorstwie  kierując się zrównoważonym rozwojem

(Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR)-dofinansowanie w ramach PARP

-gdzie szukać dofinansowania do inwestycji

-jak oszczędzać energię-nowe możliwości pozyskiwania energii

-jak skutecznie zarządzać pracownikami  dbając  o ich rozwój

-jak budować markę, produkt lokalny

-jak wdrażać proekologiczne rozwiązania

-czym charakteryzuje się eko obiekt, eko wioska

Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w ramach „Kobiecej Akademii Zarządzania Turystyką” projektu ,który jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej.

 

Szkolenia dla przedsiębiorstwa i uczestnika są całkowicie bezpłatne w ramach pomocy de minimis.

 

Zgłoś się już dziś. Ilość miejsc ograniczona.

Szkolenia na terenie :

-Zielonej Góry -jedna grupa

- powiatu żagańskiego-jedna grupa

 

 

18-11-2013

Szkolenia w Żarach ,

Zaprasza trenerka Marta Nadrzycka-Soczek

Specjalista ds. zarządzania i szkoleniowiec z ponad 10-letnim stażem. Kierownik kilkudziesięciu wdrożeń systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach i organizacjach pozarządowych. Posiada rekomendację TÜV Süddeutschland potwierdzającą kompetencje do przeprowadzania wdrożeń Systemów Zarządzania Jakością.

Swoją teoretyczną wiedzę w praktyczne zastosowanie pierwszy raz próbowała przełożyć wdrażając w 1997 roku System Zarządzania Jakością w firmie budowlanej. Ten proces wdrożeniowy, i napotkane w tym czasie problemy, to był moment, kiedy zrozumiała jak wielką satysfakcję daje osiągnięcie sukcesu po skomplikowanym procesie zmian organizacyjnych, i jakie efekty można w wyniku tych zmian osiągnąć.

Od tego czasu podejmowała się wielu zadań związanych z wdrożeniami zmian organizacyjnych w firmach. Pełniąc funkcję kierownika projektu odpowiadała za wdrożenia zmian, szkolenia kadr w zakresie zarządzania, opracowywania wniosków o dotacje UE. Praca ta wymagała ciągłego podnoszenia kwalifikacji podczas kursów i szkoleń, jednak najlepszym źródłem wiedzy na temat organizacji i zarządzania były napotykane w firmach problemy i tworzone dla nich unikalne rozwiązania.

Aktualnie nadal poszerza swoją wiedzę, aby móc świadczyć swoim klientom profesjonalne usługi. Wykorzystuje przy tym wszystkie dostępne nowe rozwiązania i metody. Stara się, aby każdy z klientów, mógł przekonać się, że zachodzące w firmie zmiany nie zawsze muszą natrafiać na opór, i być okupione potężnymi kosztami. Jej motto brzmi: Działam ... ponieważ klienci wymagają profesjonalizmu!

Prywatnie... wierzy w nieuchronność osiągnięcia wyznaczonego celu! Jest osobą otwartą na nowe sposoby rozwiązywania problemów oraz pomysły inne niż zawsze. Uwielbia iść do przodu, nawet pod wiatr! Lubi ludzi kreatywnych, podejmujących wyzwania i właśnie z nimi spędza swój wolny czas. By zbalansować energię w tym sezonie stawia na jogę!

 

Szkolenia, które przedstawią najnowsze trendy w zarządzaniu branżą turystyczną
oraz odpowiedzą na pytania:

Moduł I: Tworzenie systemu szkoleń i polityki rozwoju pracowników

Jakie kompetencje powinien mieć pracownik branży turystycznej? Jak znaleźć, zrekrutować odpowiedniego pracownika? Jak podnosić jego kwalifikacje i umiejętności? W jaki sposób przekazać mu doświadczenie? Jak zarządzać wiedzą w firmie turystycznej?                            

Moduł II: Tworzenie strategii zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmie

Jak zarządzać różnorodnością w branży turystycznej? Jak pobudzić, motywować i wykorzystać potencjał wiedzy i doświadczenia tkwiący w kadrze w wieku 25, a jak w kadrze w wieku 50+? Jak wykorzystać potencjał wiedzy i doświadczenia tkwiący w kadrze 50+ i zapewnić przewagę konkurencyjną firmy? Jak motywować „zróżnicowany” personel?

Moduł III :

Wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu

Co to jest Społeczna Odpowiedzialność biznesu (CSR)? Co daje CSR w branży turystycznej? Jaka jest światowa i polska perspektywa CSR? Czy CSR może być czynnikiem trwałego rozwoju w branży turystycznej? Jak oszczędzać pieniądze w biznesie turystycznym dzięki CSR?

Tworzenie innowacji w przedsiębiorstwie (CSR)

Czy CSR może być drogą do innowacji? Skąd pozyskać dofinansowanie na projekty CSR? Innowacyjny znaczy lepszy? Innowacyjny znaczy tańszy? Jak wdrażać innowacyjne rozwiązania? Jak pobudzać kreatywność?

Moduł V : Komunikacja społeczna i trening umiejętności społecznej

Co to znaczy skuteczna komunikacja? Czy wystarczy rozmawiać? Komunikacja z klientem czy nieustanne negocjacje? Czy klient ma zawsze rację?

Jeśli chcecie Państwo poznać odpowiedzi na te pytania,
serdecznie zapraszam do udziału w szkoleniach.
 

                                                                   Marta Nadrzycka - Soczek

 

Szkolenia w Zielonej Górze,

Zaprasza trenerka Magdalena Bergman

Moduł I . Tworzenie systemu szkoleń i polityki rozwoju pracowników

oraz

Moduł II. Tworzenie strategii zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmie poprowadzi Magdalena Bergmann - trenerka, doradczyni zawodowa, autorka i realizatorka wielu projektów szkoleniowo-rozwojowych dla pracowników firm i instytucji (PO KL, EQUAL, Leonardo da Vinci). Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji, budowania zespołu, kreatywności, a także zarządzania zasobami ludzkimi - szczególnie projektowania i badania efektywności szkoleń, mentoringu, zarządzania wiekiem/różnorodnością, ocen pracowniczych. Prywatnie miłośniczka podróży bliższych i dalszych, tradycji kulinarnych i piwowarskich z kraju i świata oraz angielskiego humoru - w tym kultowego "Hotelu Zacisze".

 

Na szkoleniu „Tworzenie systemu szkoleń i polityki rozwoju pracowników" uczestniczki nauczą się jak:

- rozpoznawać i rozwijać kompetencje swoich pracowników

- określać ich potrzeby szkoleniowe, by planować efektywne i ciekawe szkolenia

- stosować odpowiednie techniki komunikacji, by usprawniać pracę w firmie

- rzetelnie oceniać pracę personelu i podejmować przemyślane decyzje kadrowe

 

Na szkoleniu „Tworzenie strategii zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmie" uczestniczki nauczą się jak:

- rozpoznawać korzyści płynące ze zróżnicowania kadry ze względu na płeć, wiek, itp. 

- wykorzystywać potencjał i doświadczenie dojrzałych pracowników, by przekazywać je osobom mniej doświadczonym

- dbać o sprawiedliwe, wolne od dyskryminacji traktowanie pracowników

- uwzględniać potrzeby różnych grup klientów w ofercie swoich firm

 

Oba szkolenia prowadzone są różnorodnymi metodami, z dużym naciskiem na metody aktywizujące osadzone w realiach branży turystycznej: ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje, scenki. Dzięki temu możliwe jest podniesienie praktycznych umiejętności, a także wzajemne dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zawodowymi w kręgu uczestniczek. 

 
 

                                                      Serdecznie zapraszam do udziału w szkoleniach

                                                                    Magdalena Bergman

 

 

 

Już wkrótce bardzo atrakcyjne zajęcia z Panem doktorem Piotrem Geise

 

Moduł III . Wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu-tworzenie innowacji w przedsiębiorstwie

oraz

Moduł V. Komunikacja społeczna i trening umiejętności społecznej ,

poprowadzi trener Piotr Geise   - doktor socjologii turystyki, który swą praktyczną wiedzę zdobył przede wszystkim podczas podróży po świecie oraz w trakcie 17-letniego pobytu i pracy w Niemczech, w Berlinie i który jest nadto bardziej praktykiem, niż typowym gabinetowym wykładowcą akademickim.

      Jeżeli chcesz się dowiedzieć na podanych przykładach, co w praktyce oznacza wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności w biznesie turystycznym, to jeden z modułów Kobiecej Akademii Zarządzania Turystyką zaspokoi Twoją ciekawość i pozwoli rozszerzyć wiedzę na ten temat.

Czym się różni agro- od ekoturystyki, a jak prezentuje się w swych różnych przejawach i formach enoturystyka?

Zrównoważony rozwój w turystyce- czy łatwo wprowadzić w życie? Gdzie tkwią trudności i bariery w realizacji „zielonej”, łagodnej turystyki?

Doskonale wiesz, że turystyka to okres niecodzienny, odświętny, że dlatego turyście więcej wolno „bo jest na wakacjach”, ale czy- ze względu na mieszkanie na zachodzie kraju-znasz i rozumiesz potrzeby i oczekiwania najczęściej przyjeżdżającego turysty zagranicznego jakim jest turysta zza Odry?

Skąd biorą się stereotypu o Niemcach i o nas w niemieckim społeczeństwie?

Czy zdajesz sobie sprawę z różnic kulturowych i wynikających z nich np. trudności w prowadzeniu biznesu z partnerami z Niemiec, Skandynawii, Rosjii…?

Jak rozwiązywać stresogenne sytuacje konfliktowe w zespole pracowniczym, a jak radzić sobie z takimi sytuacjami w kontakcie z turystami krajowymi lub zagranicznymi? Na te przykładowe zagadnienia znajdziesz odpowiedź w ramach modułu „Kompetencje społeczne i trening umiejętności społecznych”.

                                                        Serdecznie zapraszam do udziału w szkoleniach.

                                                                   dr Piotr Geise

PREZENTACJA

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

 15-11-2013

Dwie grupy szkoleniowe realizują zajęcia w Zielonej Górze oraz w Żarach.

Załączamy dla przypomnienia uczestnikom harmonogramy

HARMONOGRAM ZAJĘĆ ZIELONA GÓRA

HARMONOGRAM ZAJĘĆ ŻARY

---------------------------------------------------------------------------

02-09-2013

W zakładce "Do pobrania" znajdują się dokumenty rekrutacyjne.

----------------------------------------------------------------------------

02 - 09 - 2013 r.

Fundacja Rozwoju Regionalnego „Warmia i Mazury”

ZAPRASZA DO UDZIAŁU W BEZPŁATNYM PROJEKCIE SZKOLENIOWYM W RAMACH POMOCY DE MINIMIS DLA PRZEDSĘBIORSTW

„KOBIECA AKADEMIA ZARZĄDZANIA TURYSTYKĄ"

Realizowanym w terminie od 01.09.2013r do 31.03.2014r w ramach POKL Priorytet VII. Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1.Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie Poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.

Projekt skierowany jest do mikro, małych, średnich przedsiębiorstw i ich pracowników (w roz art.2 ustawy z dn 26.06.1974r KP) z obszaru województwa lubuskiego.

Grupę docelową stanowią  kobiety   zatrudnione w MŚP na stanowiskach kierowniczych  lub prowadzące działalność gospodarczą w branży turystycznej.

Szkolenia będą realizowane w dwóch ośrodkach:

Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim .

Czas realizacji : październik 2013r. - luty 2014r.

W każdym z 2 ośrodków przeszkolonych zostanie 30 kobiet

-2 grupy szkoleniowe po 15 osób każda.

Zajęcia odbywać się będą średnio co 2 tygodnie

w formie dziewięciu 2-dniowych zjazdów,8h/dzień - 16h/zjazd .

RAMOWE PROGRAMY SZKOLEŃ:

 1.Tworzenie systemu szkoleń i polityki rozwoju pracowników (32h):
- planowanie strategii rozwoju pracowników, projektowanie szkoleń ,identyfikacja potrzeb   szkoleniowych pracowników, a rozwój firmy, ocena efektywności szkoleń, zapobieganie zagrożeniom dla rozwoju prac
 2.Tworzenie strategii zarządzania wiekiem (ZW) i różnorodnością w firmie (32h/):
- zarządzanie różnorodnością ,a ukryty potencjał firmy
- zarządzane wiekiem pracowników
- dobre praktyki wykorzystania potencjału różnorodności wiekowej pracowników
- budowa indywidualnych planów rozwojowych  pracowników w ramach strategii zarządzania wiekiem
- przygotowanie firmy i pracowników do odejścia na emeryturę
 3.Wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu; tworzenie strategii  innowacji w przedsiębiorstwie (CSR) (32h).
 4.Ekoturystyka(32h):
 Proekologiczne rozwiązania w zakresie:
- oczyszczania ścieków
- oszczędzania energii
- przetwarzania odpadów
 5.Kompetencje społeczne i trening umiejętności społecznych (16h):
- techniki komunikacyjne, skuteczność i asertywność
- psychologia podejmowania decyzji
- autoprezentacja-radzenie sobie ze stresem
- współpraca i komunikacja w grupie

ZAPEWNIAMY:
- kadrę profesjonalnych trenerów

- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
- materiały szkoleniowe

- catering (serwis kawowy, obiad)

- zwrot kosztów noclegu dla dojeżdżających

 

KIEROWNIK PROJEKTU:

PANI DONATA KARWACKA

telefon -695 142 083 

e-mail: donata.karwacka@wp.pl lub donata@frr.olsztyn.pl

 

 

 

 


wstecz | do góry



Strona główna | Przedsiębiorcy | Samorządy | Środowisko | Szkolenia | O fundacji | Linki | Kontakt | Artneo

10-116 Olsztyn ul. Ratuszowa 5
tel.: 89 527 08 98, fax: 89 523 69 85
Adres email: sekretariat@frr.olsztyn.pl, agnieszka@frr.olsztyn.pl, magda@frr.olsztyn.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2009

Projekt